Ето и часът на истината. Дори и при само едно предположение трябва да обявим отговорите.
За първата мелодия - едно типично добруджанско изпълнение:
от началото до 1,25 - 2/4 - "Опас"
от 1,25 до 2,20 - 7/8 - "Ръченица"
от 2,20 до края - 2/4 - "Сборенка".
За втората - изпълнение на оркестъра при ансамбъл "Тракия" - нарича се с право "Разходка"
от началото до 0,38 - 2/4 - тракийско
от 0,38 до 1,30 - мноого бавна северняшка мелодия, при която можем да открием 5/8 като пулсация
следва преход от 10-тина секунди към родопска част - 2/4 от бавно към умерено темпо с чудесно изпълнение на кавал в ниския регистър и други няколко интересни техники при този инструмент, и така през солово изпълнение на гъдулка леко се прехвърлихме отново в Тракия, но само до 4,15 където чуваме бемензурна мелодия изпълнена на ручилото на гайдата (без мях) и много хубав двуглас с кавал до 5,05.
Следва бърза 2/4 до 5,38
Преход 7/8 с първи удължен дял - 4 такта
7/8 + 11/16 - "Йове" до 6,25 и пак през преход в 2/4
от 6,40 преминава в 7/8 (по средата има соло тъпан, но това не променя размера) и така до края.
Трети номер
От начало един обработен вариант на типичния Странджа 13/16 с четвърти + 9/8 с втори
с преход от 2,43 - 15/16 с пети удължен дял
от 3,07 - преминава в 11/16 с трети дял
от 3,42 - в 2/4 в шопско темпо
Това изпълнение ни "превежда" от изток на запад по цялата дължина на Тракия, от Странджа до Шоплука - това са едни от най-характерните тактови размери.
Надявам се, че загадките са ви харесали (пък било и без предположения)
@ Борето Б-с
Много добре си се справила с трите изпълнения - с малки изключения - все пак никога не си се занимавала професионално с музика. След още няколко семинара - няма да имаш никакви проблеми!